Право учнів на безпеку в школі — аксіома в умовах пандемії
Створити безпечне освітнє середовище — одне з першочергових завдань закладу освіти. Право на безпечні та нешкідливі умови навчання в умовах пандемії — аксіома.
Тож батьки, громадськість, педагогічні працівники, керівництво закладів освіти спільно мають усебічно захищати права учнів на безпечне освітнє середовище перед засновниками шкіл.
Державна служба якості освіти та її територіальні органи стоять на захисті цього незаперечного права, приймає звернення громадян та реагує на порушення прав дитини щодо безпеки в школі.
У 2020/2021 навчальному році Державна служба якості освіти планує:
оцінити вплив протиепідемічних заходів на організацію та якість освітнього процесу, на роботу вчителів і директорів шкіл;
з’ясувати, чи продовжують школи застосовувати нові підходи, зокрема щодо ефективного використання інформаційних технологій, змін в оцінюванні учнів.
Дії Служби також будуть зосереджені на моніторингових опитуваннях про те, як школи компенсують падіння рівня навчальних досягнень учнів під час перебування на самоізоляції, як засновник та адміністрація школи підтримують почуття безпеки в закладі освіти тощо.
Водночас зауважуємо на дотриманні інших прав учнів, як-от на:
якісні освітні послуги;
індивідуальну освітню траєкторію;
справедливе та об’єктивне оцінювання результатів навчання;
відзначення успіхів у своїй діяльності;
повагу людської гідності;
захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь-яких форм насильства й експлуатації, булінгу (цькування), дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації;
отримання соціальних та психолого-педагогічних послуг як особа, яка постраждала від булінгу (цькування), стала його свідком або вчинила булінг (цькування).
Більше прав учнів — у статті 53 «Права та обов’язки здобувачів освіти» Закону України «Про освіту».