Роль асистента вчителя/вихователя в організації навчання осіб з особливими освітніми потребами у закладах освіти
25 квітня 2025 року на базі КУ «Кобеляцький центр професійного розвитку педагогічних працівників» відбувся онлайн-семінар з проблеми «Організація навчання осіб з особливими освітніми потребами у закладах освіти». До участі у заході були запрошені педагогічні працівники закладів дошкільної та загальної середньої освіти громади, асистенти вчителів/вихователів, які працюють в інклюзивних класах/групах.
На зустріч була запрошена Дмитренко В.М., консультант Кобеляцького інклюзивно-ресурсного центру, яка акцентувала увагу присутніх на впровадженні цифрових інструментів альтернативної додаткової комунікації у роботі з дітьми з ООП для підтримки сімей, що мають дітей з мовленнєвими порушеннями. Фахівчиня говорила про застосунки TippyTalk та Я кажу, які дадуть можливість висловлюватися, спілкуватися, долучатися до суспільного життя українцям будь-якого віку з розладами комунікації. У ході зібрання розглянули та обговорили найбільш актуальні питання з організації інклюзивного освітнього процесу:
- нове Положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами, яка здобуває дошкільну освіту, зміни до Типового переліку допоміжних засобів для навчання (спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку) осіб з особливими освітніми потребами, які навчаються в закладах; принципи діяльності, завдання та функції Команди психолого-педагогічного супроводу; форми та методи роботи з дітьми з ООП; особливості побудови роботи з батьками дітей з особливими освітніми потребами в процесі психолого-педагогічного супроводу дитини у закладі освіти (Колкова С.А., консультант Центру);
- особливості взаємодії асистента вчителя/вихователя та вчителя інклюзивного класу/групи (Дашко Л.О., асистент ОЗ «Кобеляцький ліцей №1»);
- розвиток комунікативних навичок у дітей з особливими освітніми потребами (Скорик В.А., асистент ОЗ «Кобеляцький ліцей №1»).
Педагоги отримали добірку матеріалів про впровадження інклюзивного навчання у закладах освіти.
Підготувала Світлана Колкова, консультант Центру