Дитячий страх і тривога: як підтримати й допомогти
23 квітня 2025 року на базі КУ «Кобеляцький центр професійного розвитку педагогічних працівників» проведено тренінг для педагогічних працівників закладів дошкільної освіти з проблеми «Дитячий страх і тривога: як підтримати й допомогти». На зустріч були запрошені працівники психологічної служби закладів загальної середньої освіти Кобеляцької міської ради. Мета заходу: сприяти підвищенню якості психологічної підтримки дітей дошкільного віку в умовах воєнного стану, познайомити педагогів закладів з методами та формами роботи для розвитку емоційної стійкості, зняття стресу та підтримки ментального здоров’я у дітей.
Колкова С.А., консультант Центру, наголосила на психологічних аспектах організації освітнього процесу в умовах воєнного стану, важливості надання першої психологічної підтримки учасникам освітнього процесу та провела вправи «Банка моїх емоцій» і «Очікування».
Тренінг «Дитячий страх і тривога: як підтримати та допомогти» провела Гладка І.Ю., практичний психолог ОЗ «Кобеляцький ліцей №1». Психологиня розглянула такі питання: що таке страх і тривога, види тривожних розладів, вправи та ігри для зняття стресу у дітей дошкільного віку. У ході тренінгу учасники складали колективне оповідання, перетворювали злих героїв на добрих, працювали в групах, програвали ігри для зняття стресу та тривоги.
Досвідом роботи з використання методики «Терапія плюшевим ведмедиком» поділилася Льовіна С.О., практичний психолог ОЗ «Кобеляцький ліцей №2 імені О.Гончара», регіональний тренер. Світлана Олександрівна наголосила, що саме м’яка іграшка – дієвий психологічний інструмент у подоланні травмівних переживань створює відчуття захищеності, стає "місточком" між внутрішнім світом дитини та зовнішнім середовищем, сприяючи адаптації до нових умов та допомагає дитині виразити свої емоції.
Знайомство з хустинкотерапією як методом психоемоційної корекції провела Алексенко О.В., соціальний педагог ОЗ «Кобеляцький ліцей №1». Педагогиня розповіла про історію хустки, значення кольорів, візерунків, переваги, практичне застосування та техніки хустинкотерапії. Вихователі спробували виготовити з хусток казкових героїв, складали різні види завдань, програвали ситуації. Використання такої гри допоможе знизити тривожність, покращити настрій та розвинуте творче мислення дошкільнят.
Про арт-терапію: суть, підходи, цілі та техніки, - говорила Кузема А.В., практичний психолог Озерського ліцею. Альона Володимирівна зосередила увагу присутніх на тому, що арт-терапія – особливий підхід, який залучає психотерапію та мистецтво для підтримки психологічного здоров’я дитини. Арт-терапія пропонує дітям висловити свої емоції, почуття за допомогою ліплення, малювання, конструювання з природних матеріалів, складання казок, інсценізації. Під час таких занять дітлахи захоплюються творчістю, виявляють експресію, виражають свої почуття, знаходять нестандартні рішення. Учасники зібрання малювали сіллю, вправлялися у монотипії, релаксували.
Тематика виступів охопила широкий спектр актуальних сьогодні потреб дітей, педагогів та батьків у психологічній підтримці. Працівники закладів дошкільної освіти отримали кейс матеріалів з даної теми.
Матеріали заходу розміщені за покликанням:
https://drive.google.com/drive/folders/1R4EWsyduZ4f7gi_vkJyDintsfSKQCNis?usp=sharing
Світлана Колкова, консультант Центру