A A A K K K
людям з порушенням зору
Відділ освіти Кобеляцької міської ради

Семінар-практикум для вчителів математики «Уроки Міжнародного дослідження якості освіти PISA: реагуємо  на виклики»

Дата: 20.05.2024 15:08
Кількість переглядів: 12

16 травня 2024 року в режимі онлайн проведено семінар-практикум для вчителів математики ЗЗСО Кобеляцької міської ради «Уроки Міжнародного дослідження якості освіти PISA: реагуємо  на виклики». Організатор заходу Любов Хома, консультант Кобеляцького центру професійного розвитку педагогічних працівників.

 

Вона аналізувала основні результати участі України в Міжнародному дослідженні якості освіти з шкільної природничої освіти на засадах компетентнісного підходу PISA 2018 та 2022 рр. На основі статистичних діаграм проаналізовано середню успішність українських 15 річних учнів порівняно із середніми показниками по країнах ОЄСЗ, рівні сформованості математичної, читацької та природничо-наукової грамотності та тенденції між циклами 2018 р. та 2022 р., звернула увагу на масштаби навчальних втрат порівняно з 2018 р. та фактори, які впливають на  навчальні результати: соціально-економічний статус учнів; місце проживання (місто, село), негативний досвід переживання булінгу, психологічний добробут (погіршився), проблеми, пов’язані із забезпеченням українських закладів освіти необхідними ресурсами (матеріальними та людськими). Не дивлячись на невтішні показники успішності, майже половина українських підлітків планують здобути ступінь магістра або кандидата наук.

Анжела Кинебас та Тамара Гриценко, вчителі математики Придніпрянського ліцею та ОЗ «Кобеляцький ліцей №1», проаналізували оцінювання завдань PISA, математичний зміст тестових завдань та задач з математики на основі завдань PISA 2018 та PISA 2022 відповідно. Їхньою особливістю є те, що це прикладні задачі, часто умова доволі громіздка, містить дані, які не використовуються при розв’язуванні задачі, до умови задачі поставлено кілька запитань, завдання такого формату не часто зустрічаються у підручниках. Запропоновано можливі приклади розв’язування компетентнісних задач.

Людмила Гребенюк, вчитель економіки ОЗ «Кобеляцький ліцей №1», запропонувала розв’язування компетентнісних задач із фінансовим змістом, фінансова грамотність учнів буде у пріоритеті дослідження  PISA 2024. Вона зауважила, що учні з цікавістю розв’язують задачі такого типу.

Про особливості сертифікації педагогічних працівників, які забезпечують реалізацію нового Державного стандарту на першому циклі базової загальної середньої освіти детально знайомила колег Ірина Письменна, вчитель  математики Бродщинської гімназії. Нею глибоко проаналізовано кожний етап проведення сертифікації вчителя математики, що розширило знання колег у частині незалежного тестування.

Дослідження  PISA послідовно доводить: не лише наявність ресурсів, але й стратегії їх розподілу мають важливе значення, тому вчителям потрібно  докласти зусилля для того, щоб майбутні дослідження сформованості математичної, читацької та природничо-наукової грамотності 15 річних учнів були на рівні країн  ОЄСЗ, а то і вищі. Наші вчителі щиро у це вірять.

Із матеріалами семінару-практикуму можна ознайомитися за покликанням

https://docs.google.com/presentation/d/1KvjXF3kOm91HtO-nIG2grqRu53aNntO1/editusp=sharing&ouid=107031195461320310882&rtpof=true&sd=true 

 

                                                                                                 Підготувала Любов Хома

 


« повернутися

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень