НУШ: від ідеї - до реалізації
26 березня 2024 року на базі КУ «Кобеляцький центр професійного розвитку педагогічних працівників» проведено методичні перегуки для вчителів початкових класів з проблеми «НУШ: від ідеї - до реалізації». У ході зібрання учасники провели цікавий екскурс по етапах реалізації Нової української школи в початковій ланці, звернули увагу на виклики, які виникають зараз в освітніх реаліях воєнного часу та окреслили подальші шляхи втілення в життя реформи НУШ.
Колкова С.А., консультант КУ «Кобеляцький центр професійного розвитку педагогічних працівників», акцентувала увагу присутніх на тому, що учитель – головний рушій змін в освіті. Важливо, щоб він оволодів новітніми технологіями та інструментами навчання. Тому забезпечення професійного та особистісного зростання педагогів – важлива умова організації якісного навчання в НУШ. Світлана Андріївна презентувала електронні освітні ресурси для створення власних дидактичних матеріалів, тестів і вправ.
Душка О.І., учитель початкових класів ОЗ «Кобеляцький ліцей №2 імені Олеся Гончара», охоче поділилася досвідом роботи з проблеми «Організація освітнього процесу дитини з ООП. Співпраця учителя й асистента. Співвикладання» та наголосила, що асистент учителя не є персональним педагогом для одного чи декількох учнів, він надає допомогу вчителю в організації освітнього процесу в класі.
Донченко Т.С., учитель початкових класів ОЗ «Кобеляцький ліцей №1» та Коренівська Т.І., учитель початкових класів ОЗ «Кобеляцький ліцей №2 імені Олеся Гончара», обговорили з учасниками заходу систему оцінювання навчальних результатів здобувачів освіти. Вони наголосили на алгоритмі роботи вчителя щодо організації формувального оцінювання; познайомили з інструментами формувального оцінювання, організацією само та взаємооцінювання.
Цікавим та змістовним був виступ Гресь Л.М., учителя початкових класів
Іванівського ліцею, з проблеми «Використання методичного прийому «Фішбоун» на уроках у початкових класах». Даний метод спрямований на розвиток критичного мислення учнів на різних етапах уроку. Суть прийому – встановлення причинно-наслідкових взаємозв’язків між об’єктом аналізу і факторами, які впливають на нього. Людмила Михайлівна презентувала фрагменти уроків української мови та «Я досліджую світ» з використанням даного прийому.
Досвідом роботи з використання LEGO-технологій на уроках математики
в початковій школі поділилася Калитка М.П., учитель початкових класів ОЗ «Кобеляцький ліцей №1», учасник Всеукраїнського конкурсу «Учитель року - 2023». Педагог, презентуючи цікаві ігри та вправи, які впроваджує у своїй педагогічній діяльності, довела, що використання LEGO урізноманітнює і надає творчої зацікавленості у навчальному процесі, сприяє розвитку логічного мислення, вчить дітей конструювати, фантазувати.
Переконана, що учасники семінару отримали нові ідеї, які допоможуть їм у повсякденній роботі та сприятимуть удосконаленню практичних навичок щодо використання інноваційних методів та прийомів для забезпечення професійного зростання. Адже, вчитися легко, коли вчитися цікаво!
Дякуємо вам, учителі-першопрохідці, за активну участь у творенні Нової української школи. Співпраця з вами, колеги, зміцнює нашу віру в успіх освітньої реформи.
Навчаємося разом, удосконалюємося, змінюємося … і творимо!
Миру та спокою в Україні!
Світлана Колкова, консультант Центру
З матеріалами зустрічі можна познайомитися за посиланням:
https://drive.google.com/drive/folders/1xwbaShZ64jX6gTq0V7wqWLU2Ol467NTV?usp=sharing