Психологічні посиденьки
27 лютого 2024 року на базі КУ «Кобеляцький центр професійного розвитку педагогічних працівників» проведено психологічні посиденьки для працівників психологічної служби Кобеляччини з проблеми «Ресурси та психологічна підтримка всіх учасників освітнього процесу в умовах воєнного стану». Колкова С.А., консультант Центру, провела ранкове коло, під час якого педагоги висловлювали побажання, знайомилися ближче. Вправи «Знайомство», «Це чудово!», «Ігрове опитування», «Літачок з побажанням» налаштували учасників зібрання на позитивний та робочий лад.
За чашечкою кави обговорили такі питання:
- Перша психологічна підтримка учасників освітнього процесу;
- Ментальне здоров’я. Протидія емоційному вигоранню;
- Нейрогімнастика – зарядка для мозку;
- «Хібукі – терапія».
ПЕРША ПСИХОЛОГІЧНА ДОПОМОГА (ППД) – це сукупність заходів загальнолюдської підтримки та практичної допомоги людям, які зазнали впливу значних стресорів та відчувають страждання і потребу. Тренінг «Ресурси та психологічна підтримка всіх учасників освітнього процесу в умовах воєнного стану» провела Гладка І.Ю., практичний психолог ОЗ «Кобеляцький ліцей №1». Іриною Юріївною використані вправи («Що допомагає мені..», «Невдалий слухач», «Заземлення»), які допомогли розкрити характеристику, принципи, сутність першої психологічної підтримки.
Практикум «Підзарядка для вчителя: як поновити ресурси. Скриня ресурсних вправ» провела Алексенко О.В., соціальний педагог ОЗ «Кобеляцький ліцей №1». Учасники заходу вчилися поновлювати свій ресурс, знімати стрес, розвивати емоційну стійкість. Педагоги розробили власний рецепт здоров’я у «Казані здоров’я» та наповнили «Банку життя».
Ділову гру «Хібукі – унікальний терапевтичний інструмент для психологічної роботи» запропонувала Савенко Ю.Г., соціальний педагог ОЗ «Кобеляцький ліцей №2 імені Олеся Гончара», сертифікований хібукі-тренер, учасниця проєкту «Хібукі-школа. Використання терапевтичної іграшки Хібукі в закладах освіти України у воєнні та повоєнні часи і в рамках інтеграції з програмою СЕЕН». «Хібукі» – неймовірний терапевтичний інструмент для психологічної роботи з дітьми, назва якого на івриті означає «розкриті обійми». Знайомлячись із «собакою-обіймакою» ближче, учасники зібрання побували в АРТ-майстерні «Малювання ниткою».
Турчина І.В., заступник директора з навчально-виховної роботи Озерського ліцею, поділилася досвідом роботи з проблеми «Нейрогімнастика – зарядка для мозку». Педагогиня продемонструвала комплекс вправ, що сприяють активізації мозкових функцій і механізмів за допомогою рухів, координують роботу правої і лівої півкулі, розвивають взаємодію тіла й інтелекту, сприяють підвищенню психоемоційного стану.
Цікаві виступи, аналіз педагогічних ситуацій, рольові ігри, колективні вправи, групова дискусія, арттерапія, робота в парах, групах, рефлексія учасників зібрання та їх мотиваційні промови сприяли зниженню емоційної напруги, розвитку саморефлексії і самоаналізу необхідної складової психічного здоров’я.
Наш ресурс – наша зброя. Ми маємо зберігати адекватний психічний стан, щоб допомогти собі і тим, хто цього потребує. Головне для нас зараз – вміти сформувати міцну внутрішню опору, яка дасть змогу протистояти умовам сьогодення.
Колкова С.А., консультант Центру
Із матеріалами заходу можна познайомитися за покликанням:
https://drive.google.com/drive/folders/1g06jO7F_-hFFVBteVPZjI5l5LZrXSCrq?usp=sharing
Детальніше:
«Хібукі» – неймовірний терапевтичний інструмент для психологічної роботи з дітьми , назва якого на івриті означає «розкриті обійми». Хібукі - терапевтична іграшка, яку передає дитині її психолог/педагог/лікар під час реабілітаційної роботи з дитиною. Тобто Хібукі – це собака-обіймака, тому її лапи такі довгі та мають липучки, щоб дитина мала змогу бути нерозлучною з Хібукі та робити свої справи. Хібукі – собака-обіймала, що може зігріти обіймами дитячу душу.
Заняття з іграшкою Хібукі можуть сприяти:
укріпленню інклюзивної освіти;
розвитку м'яких навичок, зокрема, умінню комунікувати та працювати в команді;
навчанню співпереживати собі та іншим, креативності та критичному мисленню;
стабілізації емоційного стану, зняттю тривожності та стресу.