Застосування платформи «Всеукраїнська школа онлайн» для діагностики та коригування навчальних втрат. Стратегії подолання освітніх втрат
06.11.2023 року проведено онлайн-нараду для заступників директорів з навчально-виховної роботи ЗЗСО Кобеляцької міської ради «Застосування платформи «Всеукраїнська школа онлайн» для діагностики та коригування навчальних втрат. Стратегії подолання освітніх втрат».
Світлана Левченко, директор Кобеляцького ЦПРПП, наголосила на важливості проведення у ЗЗСО діагностики освітніх втрат здобувачів освіти, тому що зрозуміти масштаби впливу війни на результати навчання учнів можна завдяки моніторинговим дослідженням. Вона повідомила, що у педагогічних працівників ОЗ «Кобеляцький ліцей №1 Кобеляцької міської ради Полтавської області» є досвід діагностичного тестування – з 12.10 по 19.10.2023 року проведено первинне діагностичне тестування учнів 7-х, 9-х класів з української мови, математики з використанням ресурсу ВШО.
Директор Кобеляцького ЦПРПП зазначила: проведено навчальні семінари щодо методики проведення вхідної діагностики освітніх втрат здобувачів освіти з учителями української мови та літератури, математики, керівниками ЗЗСО за участі адміністрації ОЗ «Кобеляцький ліцей №1 Кобеляцької міської ради Полтавської області» (далі – ОЗ «Кобеляцький ліцей №1») (дир. Яків Постольник), учителів-практиків (уч. мат. Тетяна Пекут), педагогічних працівників Кобеляцького ЦПРПП (дир.Світлана Левченко, конс. Любов Хома).
Ірина Корінна, заступник директора з навчально-виховної роботи ОЗ «Кобеляцький ліцей №1», поділилася з колегами практичними порадами щодо організації та проведення у ЗЗСО діагностичних робіт із застосуванням платформи «Всеукраїнська школа онлайн».
Любов Хома, консультант Кобеляцького ЦПРПП, довела до відома результати моніторингового дослідження якості освіти в умовах воєнного стану, проведеного ДСЯО України у травні 2023 року на ВШО, за підсумками тестування учнів 6, 8 класів з української мови та математики; детально познайомила учасників заходу з алгоритмом реєстрації на платформі учителя та учнів, продемонструвала зразки згенерованих звітів проведених діагностичних робіт та ресурси платформи.
Підведено підсумки: важливо моніторити динаміку навчальних досягнень учнів та відстежувати освітні втрати під час війни. Системна діагностика освітніх прогалин суттєво поліпшить ситуацію. На це вказують і підсумки досліджень, які проводить Державна служба якості освіти України. Вищі результати з математики та української мови демонструють учні, які отримують зрозумілі пояснення навчального матеріалу та доступні критерії щодо виконання завдань
Рекомендовано у ЗЗСО використовувати платформу «Всеукраїнська школа онлайн» (https://lms.e-school.net.ua/), на якій розміщено відповідні тести для проведення первинної та вторинної діагностики та коригування навчальних втрат. Учителям важливо вибрати стратегії подолання освітніх втрат та скоригувати навчальні плани. Треба визначити точку відліку, що дозволить зрозуміти стан справ у школі.
Світлана Левченко повідомила, що питання надолуження освітніх втрат актуальне, тому пошук шляхів розв’язання цієї проблеми є пріоритетним для закладів загальної середньої освіти. Запропоновано ознайомитись із досвідом роботи педагогічних колективів ЗЗСО Запорізької міської ради – гімназії №77 та початкової школи «Мрія» імені О.М.Поради, які брали участь у Пʼятнадцятій міжнародній виставці «Інноватика в сучасній освіті» в режимі онлайн 27.10.2023 року, для створення власного унікального кейсу вимірювання та пошуку шляхів подолання освітніх втрат.
На 15.11.2023 запланований перший майстер-клас «Освітні втрати та прогалини у навчанні: практичні поради» (з досвіду роботи закладів освіти Запорізької області). Цільова аудиторія: керівники, заступники директорів з навчально-виховної роботи, педагоги ЗЗСО Кобеляцької міської ради.
Підготувала Світлана ЛЕВЧЕНКО, директор Кобеляцького ЦПРПП