Мовно-літературна галузь у контексті Нового державного стандарту базової середньої освіти
Тренерами-педагогами Левченко С.Г., Жуковою А.В. проведено цикл тренінгових занять для вчителів Кобеляцької ТГ та Білицької ТГ, які забезпечуватимуть реалізацію нового Державного стандарту базової середньої освіти у 2022-2023 навчальному році «Нова українська школа: перехід на наступний рівень», освітня галузь: мовно-літературна.
У центрі уваги освітян були питання мети, компетентнісного потенціалу освітньої галузі та базових знань, вимог до обов’язкових результатів навчання здобувачів освіти з української мови та літератури, зарубіжної літератури; наступності у впровадженні змісту мовно-літературної галузі на кожному освітньому рівні; особливостей сучасного навчально-методичного забезпечення освітньої галузі; шляхів упровадження інноваційних методів викладання навчального предмета/інтегрованого курсу; способів моделювання змісту освітньої галузі відповідно до обов’язкових результатів навчання.
Обговорено модульні програми, наголошено на важливості їх вмотивованого вибору та відповідного підручника. Акцентовано увагу на формуванні компетентного читача й мотивації до вивчення літератури у ЗЗСО. Запропоновано сучасні стратегії і практики НУШ. Невід’ємною складовою впровадження НУШ є вміле використання інструментарію формувального оцінювання (наведено зразки зворотнього зв’язку, приклади взаємооцінювання і самооцінювання).
Досвідом роботи з питання «Ментальні карти на уроках української мови та літератури» поділилася Уткіна Л.А., керівник педагогічної спільноти мовно-літературної галузі Кобеляцької ТГ.