Реалізація наступності між ланками освіти у галузі ГІО в контексті НУШ
Відповідно до наказу Департаменту освіти і науки від 12.04.2022 року №91 «Про підготовку педагогічних працівників до реалізації у 2022-2023 навчальному році нового Державного стандарту базової середньої освіти» у червні 2022 року проведено навчання учителів громадянської та історичної освітньої галузі Кобеляцької, Чорнухинської та Шишацької ТГ за дистанційною формою навчання шляхом поєднання асинхронного і синхронного (консультації) режимів взаємодії суб’єктів освітнього процесу. Методистом ПАНО ім. М.В. Остроградського Іриною Міщенко для підвищення кваліфікації педагогічних працівників підготовлено необхідні науково-методичні матеріали програми предметно-методичного модуля.
На інструктивно-методичному занятті тренер-педагог Світлана Левченко надала консультацію учителям громадянської та історичної освітньої галузі щодо опрацювання тематичних розділів: «Реалізація наступності між ланками освіти у галузі ГІО в контексті НУШ», «Проєктування компетентнісного уроку», «Моделювання змісту відповідно до обов’язкових результатів навчання», «Ефективні методики та інноваційні технології викладання історії в адаптаційному циклі НУШ», «Сучасне навчально-методичне забезпечення галузі ГІО». Розглянуто особливості проєктування й методику проведення компетентнісного уроку: структуру, роль навчальних цілей за компетентнісного навчання та інтерактивних вправ, етапи циклу навчання.
На практичному занятті проаналізовано тестування освітян за змістом предметно-методичного модуля, заслухано та обговорено компетентнісні уроки за самостійно обраною темою у 5 класі НУШ: Володимира Гриценка «Джерела історичної інформації» (Кобеляцька ЗОШ І-ІІ ст.№3 Кобеляцької міської ради), Марини Дудки «Види пам’яток і пам’ятників» (Воскобійницька ЗОШ І-ІІІ ст. Шишацької селищної ради), Анатолія Маначинського «Календарний та історичний час. Як відбувається відлік часу в історії (робота з лінією часу)» (Михайликівський навчально-виховний комплекс «Загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ст. – дошкільний навчальний заклад» Шишацької селищної ради), Івана Саянного «Місце та становище в суспільстві різних груп людей, чоловіків, жінок і дітей на різних етапах історії. Права та обов’язки людини» (Мокиївська гімназія Чорнухинської селищної ради).
Опрацьована учителями історії лекція «Сучасні виклики та тренди в освіті» Сергія Терно, професора Запорізького національного університету, - напрямок реалізації наступності між ланками освіти у галузі громадянської та історичної освітньої галузі: якщо ми навчання сприймаємо як набуття нового досвіду, то ми будемо дбати про те, яку діяльність організувати для того, щоб наші учні набули нового досвіду. Це і є сучасний тренд в освіті: коли ми піклуємося про здобуття нового досвіду – ми піклуємося про зміну особистості.
Світлана Левченко, регіональний тренер-педагог, директор КУ «Кобеляцький ЦПРПП»