ДСЯО сформувала ознаки «зразкового» дитячого садка
У Державній службі якості освіти розробили ознаки «зразковості» закладу дошкільної освіти в аспекті захисту прав дитини. Відповідну інформацію опублікували на Facebook-сторінці ДСЯО.
Серед основних маркерів «зразкового» дитячого садка:
заклад функціонує як цілісна, злагоджена система;
діти щасливі, допитливі та здорові;
у закладі створено умови для реалізації здібностей, інтересів, потреб і всебічного розвитку кожної дитини;
забезпечено індивідуальну зону творчого розвитку кожної дитини, кожного працівника, спираючись на їхні якості та здібності, індивідуальну траєкторію розвитку;
у дітей сформовано життєві компетентності та дошкільну особистісну зрілість перед вступом до школи за державним стандартом дошкільної освіти (Базовим компонентом дошкільної освіти);
у закладі створено умови для здорового способу життя, фізичного й психоемоційного розвитку, панує атмосфера довіри і взаємоповаги усіх учасників освітнього процесу;
забезпечено якісний інформаційно-методичний, управлінський, педагогічний супровід діяльності закладу;
забезпечено доступ до новітніх засобів та освітніх технологій у дошкільній освіті;
батьки довіряють закладу і є активними;
створено дієву та прозору систему фінансування діяльності закладу;
створено дієву внутрішню систему забезпечення якості освіти.
Окрім того, у Держслужбі наголосили, що зразковий заклад «безумовно втілює завдання дошкільної освіти, визначені законодавством»:
зберігати та зміцнювати фізичне, психічне і духовне здоров’я дитини;
виховувати у дітей любов до України, шанобливе ставлення до родини, повагу до народних традицій і звичаїв, державної мови, регіональних мов або мов меншин та рідної мови, національних цінностей Українського народу, а також цінностей інших націй та народів, свідоме ставлення до себе, оточення та довкілля;
формувати особистість дитини, розвивати її творчі здібності, набуття нею соціального досвіду;
виконувати вимоги Базового компонента дошкільної освіти, забезпечувати соціальну адаптацію та готовність продовжувати освіту;
здійснювати соціально-педагогічний патронат сімей.