Формувальне оцінювання як засіб успішного навчання
03.11.2022 року проведено вебінар для педагогічних працівників ЗЗСО Кобеляцької міської ради «Формувальне оцінювання як засіб успішного навчання».
Організатор заходу – Світлана Левченко, директор КУ «Кобеляцький центр професійного розвитку педагогічних працівників Кобеляцької міської ради Полтавської області». Спікер вебінара – Ірина Горобченко, директор Центру професійного розвитку педагогічних працівників відділу освіти Горішньоплавнівської міської ради, керівник Міжрегіональної творчої групи «Ключ до Слова», півфіналістка Національної освітньої премії « Global Teacher Prize Ukraine» 2019, 2021 рр., авторка численних публікацій у фаховій пресі, тренер НУШ, експерт для проведення інституційних аудитів ЗЗСО ДСЯО, спікер вебінарів на освітніх платформах, авторка майстер-класів на заходах із гуманної педагогіки та фестивалях ОЗОН.
Обговорили питання:
- що таке формувальне оцінювання;
- формувальне оцінювання vs.сумативне оцінювання;
- елементи формувального оцінювання;
- техніки формувального оцінювання.
Учасники заходу висловлювали свої думки за допомогою запропонованого спікером сервісу jamboard за покликанням https://jamboard.google.com/d/1H90k6zvs7GwPYBJzajBnffSOKofMqGLdYldo2AazwkY/edit?usp=sharing
У процесі вебінара педагоги працювали із сервісами: https://wordwall.net/uk, https://wordwall.net/uk , https://www.menti.com/ для вікторини, вправ, ігор зі словами і багато іншого.
На допомогу у розбудові системи оцінювання в школі освітянам запропоновано техніки формувального оцінювання, з яких запам’яталися «Буря», «Світлофор», «Шапки питань», «Сендвіч», «Газетний заголовок». Наголошено: техніки потрібно використовувати задля досягнення певної мети, а не просто так.
Ірина Горобченко акцентувала увагу педагогів на важливості формувального оцінювання у освітньому процесі, яке дає відповіді на питання:
- Наскільки добре учні розуміють матеріал, з ким зараз працюють?
- З якими труднощами вони стикаються під час роботи?
- Чи правильні висновки вони роблять?
- Як я можу допомогти тій групі учнів, яка має «пробіли»?
- Як учні будуть вимірювати розвиток своїх навичок?
Учасники заходу переконані: формувальне оцінювання – стратегія підвищення рівня навчальних досягнень учнів і покращення якості освіти.