Особливості організації освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти Кобеляцької МР з хімії, біології та екології, природничої освітньої галузі у 2023/2024 н.р.
15 вересня 2023 року проведено інструктивно-методичну онлайн-нараду вчителів хімії, біології та екології, природничої освітньої галузі закладів загальної середньої освіти
Кобеляцької міської ради з проблеми «Особливості організації освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти Кобеляцької МР з хімії, біології та екології, природничої освітньої галузі у 2023/2024 н.р.»
Любов Хома, консультант Кобеляцького ЦПРПП, ознайомила учасників заходу із роботою спільноти вчителів хімії, біології та екології, природничої освітньої галузі в умовах дистанційного навчання за час воєнного стану у 2022-23 н.р. Обговорено питання:
- аналіз кількісного та якісного складу вчителів;
- підготовка кабінетів природничих наук до нового навчального року та їх матеріальне забезпечення;
- правила роботи з питань безпеки життєдіяльності на уроках хімії, біології і екології (проведення та оформлення записів інструктажів із безпеки життєдіяльності, виконання практичних робіт);
- аналіз нормативно-правових документів у 2023/2024 н.р., що регулюють організацію освітнього процесу, регламентують оформлення кабінетів і відповідної документації;
- використання освітньої платформи Всеукраїнської школи онлайн для забезпечення безперервності навчання;
- розвиток STEM-освіти в закладах загальної середньої освіти;
- робота з інтерактивними підручниками «Пізнаємо природу» для 5 класу та інтегрованого курсу «Природничі науки»для 5 та 6 класів ЗЗСО (авт. Рудич М. В., Щербина В. М., Ненашев І. Ю., Ворона З. М.) на платформі «Нові знання».
Наталія Казанко та Наталія Супрун, керівники спільнот вчителів хімії, біології та екології, природничої освітньої галузі ЗЗСО громади, обговорюючи з колегами методичні рекомендації «Особливості викладання хімії, біології та екології, природничої освітньої галузі у 2023-2024 навчальному році», акцентувала їхню увагу на:
- особливостях оцінювання здобувачів освіти з природничої освітньої галузі з видів робіт (лабораторні дослідження, дослідницький практикум, практичні та лабораторні роботи) у класах НУШ та заповнення сторінок журналу; вимогах до обов’язкових результатів навчання учнів з природничої освітньої галузі, що визначені в Державному стандарті;
- проведенні та оформленні записів інструктажів із безпеки життєдіяльності на уроках біології, біології і екології;
- впровадженні інтеграції в освітнє середовище НУШ проєктної діяльності учнів шляхом моделювання різноманітних навчальних ситуацій.
До наради була запрошена Лідія Волкова, вчитель інформатики та технологій Придніпрянського ліцею, яка поділилася досвідом з використання дистанційних та онлайн-сервісів учителем, інтеграції змісту освіти з різних освітніх галузей у STEM (STEАM)-проєктах, перспективах розвитку STEM-освіти. Вона акцентувала увагу на використанні програмного комплексу mozaBook та mozaWeb. Ресурсу, який урізноманітнює інструментарій шкільних уроків за рахунок численних ілюстраційних, анімаційних і творчих презентаційних можливостей, ознайомила з використанням Медіатеки - 3D-сцени. Запропонувала колегам пройти освітні курси від компанії EdPro.
Учасники спільноти отримали доступ до кейсу документів для використання в роботі.
Любов Хома, консультант ЦЕНТРУ