Пріоритетні напрями роботи працівників психологічної служби у системі освіти у 2023-2024 навчальному році
12 вересня 2023 року на базі КУ «Кобеляцький центр професійного розвитку педагогічних працівників» відбулася інструктивно-методична нарада для працівників психологічної служби «Пріоритетні напрями роботи працівників психологічної служби у системі освіти у 2023-2024 навчальному році».
У ході зібрання присутні розглянули та обговорили найбільш актуальні питання з організації діяльності психологічної служби:
- актуальні нормативно-правові документи з питань збереження психічного здоров’я українців; завдання психологічного забезпечення освітнього процесу у 2023-2024 н.р. та в умовах війни; особливості роботи практичного психолога та соціального педагога закладу освіти; про затвердження Положення про атестацію педагогічних працівників (Колкова С.А., консультант Центру);
- створення фізично і психологічно безпечного освітнього середовища у закладах освіти в умовах збройного конфлікту, електронний журнал працівників психологічної служби (Льовіна С.О., практичний психолог ОЗ «Кобеляцький ліцей №2» імені Олеся Гончара);
- пріоритетні напрямки діяльності соціальних педагогів (Василенко І.О., соціальний педагог Іванівського ліцею);
- ресурсна кімната у закладі освіти. Вимоги до оформлення ресурсної кімнати
(Телятник А.С., практичний психолог Кобеляцької гімназії №3).
Першочерговим завданням практичних психологів та соціальних педагогів області є забезпечення психологічною допомогою та психосоціальною підтримкою учасників освітнього процесу в кризовий період. Фахівці працюють із здобувачами освіти, педагогами, батьками закладу освіти, з дітьми та дорослими з родин внутрішньо переміщених, надають психологічну допомогу дітям з родин загиблих захисників України.
Педагоги орієнтовані на вклад у життя інших людей, але іноді забувають піклуватися про себе та «вкладати» у себе. Психологи та соціальні педагоги — у центрі виру комунікацій та мають швидко перемикатися з дітей на колег, з колег на батьків та керівництво. А значить, завше мають бути гнучкими і адаптивними навіть у непередбачуваних ситуаціях. Важлива риса працівників психологічної служби — резистентність: внутрішня стійкість та необхідність швидко відновлюватися після стресів. Разом з тим, вони мають не тільки самі вчитися швидко відновлюватися, а й навчати цього дітей.
Практикум «Підзарядка для вчителя: як поновити ресурси» провела Гладка І.Ю., практичний психолог ОЗ «Кобеляцький ліцей №1». Учасники заходу вчилися поновлювати свій ресурс, знімати стрес, розвивати емоційну стійкість.
Присутні отримали кейс методичних матеріалів для планування та якісної організації діяльності у 2023-2024 навчальному році.
Підготувала Світлана Колкова