Супервізія – вимога сьогодення
Супервізія – це новий інструмент професійної підтримки педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти в умовах реалізації завдань Нової української школи. На виконання наказу Міністерства освіти і науки України від 18.10.2019 №1313 «Деякі питання організації та проведення супервізії» розпочато супервізію у закладах загальної середньої освіти Кобеляцької територіальної громади.
У грудні 2021 р. Колковою Світланою Андріївною, супервізором, консультантом КУ «Кобеляцький Центр професійного розвитку педагогічних працівників», проведено супервізію для Калитки Марини Петрівни, вчителя початкових класів ОЗ «Кобеляцький ліцей №1» та Коренівської Тетяни Іванівни, вчителя початкових класів ОЗ «Кобеляцький ліцей №2 імені Олеся Гончара». Супервізія проводилася за напрямами, пов’язаними з професійним стандартом вчителя початкових класів Нової української школи та здійснювалася за заздалегідь складеним і узгодженим суб’єктами супервізії графіком і планом.
Основною метою проведення супервізії є комплекс заходів з навчально-методичного супроводу, професійна підтримка та професійний розвиток педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти.
Серед основних завдань проведення супервізії:
здійснення навчально-методичного супроводу професійної діяльності педагогічних працівників;
підтримка процесу професійного розвитку вчителів закладів загальної середньої освіти;
консультування учасників освітнього процесу з актуальних питань впровадження Концепції НУШ, впровадження сучасних технологій навчання, використання інформаційно-комунікаційних і цифрових технологій тощо;
наставництво, спрямоване на розвиток професійної компетентності педагогів;
сприяння налагодженню партнерської взаємодії школи, влади і громад різних рівнів задля реалізації завдань Нової української школи.
Основні форми проведення супервізії:
індивідуальна, що передбачає здійснення одного чи кількох наставницьких циклів (бесіда з планування, спостереження, бесіда з рефлексії, створення плану професійного розвитку);
групова, що передбачає спільне обговорення, обмін досвідом і аналіз результатів діяльності професійних груп з метою підтримки і прогнозування подальшого професійного розвитку учасників освітнього процесу.
Супервізора можуть запросити адміністрація, педагоги закладу освіти, батьки учнів, місцева громада або громадські організації.
Супервізія – вимога сьогодення. Система супервізії допоможе вчителям початкових класів реалізувати цілі і завдання Нової української школи, долати труднощі та зростати професійно.
Світлана Колкова