Психологічна допомога дітям дошкільного та молодшого шкільного віку у період воєнного/післявоєнного часу
23 листопада 2022 року на базі КУ «Кобеляцький центр професійного розвитку педагогічних працівників» проведено методичний діалог «Психологічна допомога дітям дошкільного та молодшого шкільного віку у період воєнного/післявоєнного часу». Захід пройшов у дистанційному форматі. На зустріч були запрошені педагогічні працівники закладів дошкільної освіти, Інклюзивно-ресурсного центру, Будинку дитячої та юнацької творчості ім. М.Касьяна; вчителі початкових класів, працівники психологічної служби закладів загальної середньої освіти Кобеляцької міської ради.
Тематика майстер-класів охопила широкий спектр актуальних сьогодні потреб дітей, педагогів та батьків у психологічній підтримці.
Колкова С.А., консультант Центру, наголосила на психологічних аспектах організації освітнього процесу в умовах воєнного стану, важливості надання першої психологічної підтримки учасникам освітнього процесу та запропонувала техніки для зняття психологічного напруження, стресу, тривоги.
Про арт-терапію: суть, підходи, цілі та техніки, - говорила Дорофєєва С.О., вихователь Кобеляцького закладу дошкільної освіти №2 «Золотий півник». Педагог зосередила увагу присутніх на тому, що арт-терапія – особливий підхід, що залучає психотерапію та мистецтво для підтримки психологічного здоров’я людини. Арт-терапія пропонує дітям висловити свої емоції, почуття за допомогою ліплення, малювання, конструювання з природних матеріалів, складання казок, інсценізації. Під час таких занять дітлахи захоплюються творчістю, виявляють експресію, виражають свої почуття, знаходять нестандартні рішення.
Досвідом роботи з використання методики «Лялька як персона» поділилася Пугач В.В., учитель початкових класів ОЗ «Кобеляцький ліцей №2 імені О.Гончара». Вікторія Василівна наголосила, що ляльки з особистими історіями (ляльки – персони) це не іграшки для дітей, а інструмент для педагога. Це практична методика, що сприяє соціальному і психологічного розвитку дитини, допомагає організувати розмову з дітьми про складні питання розмаїття та інклюзії. Ляльки та історії ляльок розвивають у дітей емпатію, можливість оцінити глузування, причіпки, знущання, біль несправедливого ставлення, а також фізичне насильство.
У ході проведення заходу провели кілька арт-терапевтичних вправ, ділилися досвідом психологічної допомоги в умовах війни, узагальнили потреби у професійному розвитку та підтримці, домовилися про подальшу співпрацю педагогічних працівників усіх закладів освіти.
Матеріали заходу розміщені за покликанням: https://drive.google.com/drive/folders/1rfXQsLpW4khzSxNKXuiQdjIiVG_Fdz8p?usp=sharing
Світлана Колкова, консультант Центру